Właściciele stron internetowych, którzy chcą wypromować swoje usługi czy produkty w sieci, nie mają łatwego zadania. Obecnie internet stał się jednym z najpopularniejszych narzędzi reklamowych. Ilość osób korzystających z przeglądarki Google (czy innych przeglądarek, typu Yahoo) jest ogromna, więc i liczba potencjalnych klientów może być znaczna. A to ważna informacja dla każdego przedsiębiorcy, zwłaszcza tego, który dopiero wchodzi na rynek.

Niestety, popularność internetu sprawiła również, że promowanie swoich usług w sieci stało się dużo trudniejsze, niż jeszcze kilka lat temu. Dlatego też warto korzystać z usług specjalistów, którzy zajmują się zagadnieniami związanymi z SEO. Dzięki temu można uzyskać wysoką pozycję w wyszukiwarce. Dlaczego wyniki w Google są takie ważne? Czym jest pozycjonowanie stron? Ile trwa? Na co należy zwrócić uwagę? Odpowiedzi na wszystkie pytania można znaleźć poniżej.

Pozycjonowanie stron – podstawowe informacje

pozycjonowanie stron
Pozycjonowanie stron internetowych

Na samy wstępie należy określić, czym właściwie jest pozycjonowanie stron w internecie. Pozycjonowanie to zbiór czynności, które mają na celu poprawę widoczności strony w wyszukiwarce. Dzięki dobrze przeprowadzonemu pozycjonowaniu można wpłynąć na algorytm, który dobiera listę wyników w oparciu o frazę kluczową, którą w wyszukiwarce wpisał dany użytkownik.

Co wpływa na algorytm Google?

Nie wiadomo dokładnie, jak działa algorytm stworzony przez Google, ale można, stworzyć listę czynności, które poprawiają pozycję danej strony w wyszukiwarce. Ze względu na ciągle zmiany i ulepszanie algorytmu, techniki wykorzystywane w ramach SEO również się zmieniają. Wśród czynników, które wpływają na pozycję strony w internecie, wyróżnić można, między innymi treści. Teksty do pozycjonowania stron muszą być unikatowe i nasycone wybranymi słowami kluczowymi. Dzięki temu roboty indeksujące lepiej oceniają daną stronę i przypisują ją do właściwej kategorii. Poza tym ważna jest również regularna częstotliwość dodawania tekstów. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że zbyt częste dodawanie treści na stronę może zostać odebrane jako nienaturalne i potraktowane jako SPAM. Znaczny wpływ na pozycjonowanie stron ma również ich jakość i nowoczesność, czyli szybkość ładowania czy wersja na urządzenia mobilne.

Poza działaniami na samej stronie istnieje również wiele czynności, które wykonuje się, aby zwiększyć popularność strony w innych miejscach w sieci. Jedną z możliwości jest tworzenie stron zapleczowych, gdzie w treści pojawiają się linki do strony, którą chcemy wypromować. Oczywiście, nie bez znaczenia jest również jakość tych stron. Jeśli są puste lub treść jest powtarzalna, mogą być odrzucone przez algorytm, a przez to i nasza główna strona nie będzie brana pod uwagę.

Czy warto inwestować w pozycjonowanie stron w Google?

Odpowiedź na to pytanie nie jest wcale taka prosta. Wysoka pozycja w wyszukiwarce niesie ze sobą wiele korzyści. Najważniejszą z nich jest dużo większa liczba odwiedzających witrynę. Jednak z drugiej strony, utrzymanie wysokiej pozycji w wyszukiwarce związane jest ze znacznymi kosztami.

Tym samym należy zaznaczyć, że im więcej słów kluczowych, które będą odnosić się do naszej strony tym lepsza pozycja, ale koszty rosną. Poza tym konkurencja również nie śpi i może korzystać z usług profesjonalnych pozycjonerów. Warto zaznaczyć, że jeśli dana branża jest wyjątkowo popularna, tym trudniej pozycjonować stronę danej firmy.

Ile trwa pozycjonowanie stron?

Niestety, nie ma na to pytanie jasnej odpowiedzi. Wszystko zależy od kilku czynników. Przede wszystkim trzeba wziąć pod uwagę daną branżę. Strony dotyczące niektórych dziedzin bardzo trudno pozycjonować, ponieważ jest bardzo duża konkurencja lub są zbyt rozległe. Dlatego też na konkretne efekty trzeba długo czekać. Poza branżą istotny wpływ na szybkość pozycjonowania ma również to, czy firma działa w całym kraju, czy jest zorientowana na konkretny region lub miasto. Ta informacja determinuje też rodzaj podjętych działań w ramach SEO.

Wpływ na pozycję w wyszukiwarce ma również sama strona internetowa i opinia o niej. Strony, które zostały wcześniej zaklasyfikowane przez Google, jako łamiące zasady np. strony ze spamem, będzie trudno pozycjonować. Na samym wstępie należy odbudować zaufanie do strony, a dopiero potem zająć się właściwym pozycjonowaniem.

Na samym końcu należy również wspomnieć o agencji, której powierzymy zadanie pozycjonowania naszej strony. Profesjonalne agencje z dużym doświadczenie poradzą sobie lepiej i szybciej można spodziewać się dobrych wyników niż w przypadku małych, początkujących agencji. Co prawda, wiąże się to z dużo wyższymi kosztami, na co trzeba się przygotować.

Istotny wpływ ma również nasza znajomość zasad dobrego SEO. Jeśli właściciel firmy nie rozumie, w jaki sposób działa pozycjonowanie stron, może nieintencjonalnie opóźnić uzyskanie miarodajnych wyników poprzez to, że nie będzie się zgadzał na niektóre działania. Dlatego warto wcześniej dowiedzieć się więcej na ten temat.