Instagram to jeden z najpopularniejszych portali społecznościowych na świecie. Miliony osób każdego dnia spędzają około godziny na przeglądaniu treści zamieszczanych przy pomocy tej aplikacji. Taka sytuacja sprzyja temu, że również marketing na Instagramie zyskuje coraz większe zainteresowanie przedsiębiorców. Serwis daje potężne możliwości w zakresie działań związanych z content marketingiem, reklamą, promocją marki, a także bezpośrednim komunikowaniem się z klientami. To ostatnie sprawia, że followersi profilu danej firmy mają okazję bardziej zaangażować się w jej sprawy. To z kolei przekłada się na zwiększanie zasięgu konta, ponieważ zależy on od liczby obserwujących, komentujących oraz udostępniających dalej zamieszczane treści. W związku z powyższym liczba firm posiadających aktywne profile na Instagramie stale rośnie. Mimo sukcesu tego medium wiele osób zastanawia się nad tym, czy jego fenomen będzie trwał także w 2019 roku?

 

Marketing na Instagramie w 2019, czyli co będzie modne tym razem?

 

Każdy rok przynosi nowe trendy w mediach społecznościowych. W 2019 roku nie będzie inaczej. Osoby zawodowo związane z marketingiem już teraz zaczynają planować swoje działania, aby zasięg prowadzonych przez nie profili pozostał na obecnym poziomie lub znacząco się zwiększył. Najczęściej pojawiającym się na forach internetowych pytaniem, jest to dotyczące produktów oraz usług, na jakie będzie największe zapotrzebowanie w nowym roku. Wielu specjalistów zajmuje także fakt, czy sposób konsumowania treści przez użytkowników Instagrama ulegnie dużej zmianie. Odpowiedź zdaje się oczywista, ponieważ stanowi ona kontynuację obecnego stanu rzeczy. W 2019 roku podejrzewa się, że Instagram Stories zgromadzi jeszcze większą liczbę odbiorców niż w roku 2018. Taka sytuacja jest równoznaczna z tym że newsfeed znacząco straci na popularności. Może to być zwiastunem rozwoju portalu lub zwiastunem jego rychłego upadku. Wszystko dlatego, że newsfeed był głównym i podstawowym założeniem serwisu, a obecnie przestaje on wzbudzać zainteresowanie. Zamiast tego Instagram wydaje się ewoluować w twór, który zrównuje się z założeniami modnego kilka lat temu Snapchata.

 

Co ciekawe, czarne chmury zawisły także nad portalem Facebook. Coraz więcej osób niemal zupełnie rezygnuje z jego aplikacji mobilnej oraz wersji desktopowej. Niektórzy przepowiadają, że to może być pierwszy raz w historii, kiedy sławny FB upadnie, a w jego miejscu pojawi się coś nowego i nieco bardziej innowacyjnego. Mimo tej trudnej sytuacji, marketing na Instagramie Fracebooku i innych mediach społecznościowych wciąż pozostaje w łaskach. Nawet jeśli serwisy te wydają obecnie ostatnie podrygi swoich  internetowych sił, to wciąż brakuje chętnych, aby zaryzykować zrezygnowanie z nich w swoich kampaniach promocyjnych.

 

Instagram Stories wyeliminuje newsfeed

 

Horoskop marketingowy na rok 2019 jasno określa, że newsfeed na Instagramie czeka rychły koniec. Choć to właśnie na takim rodzaju treści została oparta cała aplikacja, to obecnie obserwuje się stały spadek liczby osób zainteresowanych takimi publikacjami. O wiele większą popularnością cieszy się Instagram Stories, czyli niewyreżyserowane, naturalne i nieprzepuszczone przez filtr filmy i zdjęcia, które pozwalają w posty sposób zaangażować się w prywatne życie infuencera, blogera, gwiazdy filmowej lub… firmy.  Niestety – spora liczba użytkowników korzysta z tego narzędzia źle. Wielu z nich promuje niezdrowy i niebezpieczny tryb życia i – co gorsza – staje się autorytetem młodego społeczeństwa. „Nadawanie na żywo” z imprez, koncertów i rozmaitych afterparty sprawia, że to właśnie na taki content jest zapotrzebowanie. Siłą rzeczy żadna firma zajmująca się branżą IT, motoryzacją lub skręcaniem mebli, nie jest w stanie sprostać tym dziwnym oczekiwaniom. Specjaliści od marketingu na instagramie są jednak dobrej myśli i twierdzą, że moda na udostępnianie żenujących materiałów minie wraz z rozpoczęciem się 2019 roku.

Instagram Stories jest zatem trendem, który powinien najmocniej absorbować uwagę przedsiębiorców korzystających z tego portalu. Warto przyjrzeć się zaletom tego narzędzia, Jako najważniejsze z nich można wymienić jego niezwykle dynamiczny format oraz duże pole do popisu, jeśli chodzi o kreatywność twórców. Co więcej, udostępniane w Stories materiały to zazwyczaj filmy. Ten rodzaj treści cieszy się o wiele większym zainteresowaniem użytkowników sieci, od zdjęć. Prawdopodobnie wynika to z przekonania, że video jest bardziej „żywe” i umożliwia oglądającemu poznanie swojego autorytetu w zwykłych, codziennych sytuacjach. Dzięki temu niejako zaciera się granica sztywnej relacji pomiędzy klientem a sprzedawcą. Nikogo raczej nie trzeba przekonywać co do tego, że chętniej robi się zakupy w sklepie prowadzonym przez przyjaciela lub członka rodziny niż w miejscu, którego właściciel nigdy się nie widziało. Marketing na Instagramie wykorzystuje zatem w pewnej części sposoby działania ludzkiej psychiki.